marți, 22 septembrie 2015

Poezie erotică

·        Marian Oprea – Şi aeru-i erotic (Editura WALDPRESS, 2015). Marian Oprea este un poet timişorean care scrie pe-o singură coardă, dar cu mare virtuozitate, ca un Paganini liric: scrie doar pe temă erotică. El este şi autorul unor antologii poetice pe aceeaşi temă. Titlul plachetei recente cam spune totul despre tematica îmbrăţişată de poet. Iată un fel de artă poetică a lui MO: „pentru omul matur normal sexu e ceva firesc natural (mintea/complică totu) ele-l vor pe făt-frumos ei pe ileana-cosânzeana/cu libidou de mână mă plimb în fiecare ceas din săptămână/culoarea ce-mi bate iubito la geam/e aur sau păr pubian”.  De observat că, intenţionat, poetul nu ortografiază articolul hotărât, din motive de oralitate expresivă. Marian Oprea este şi uşor pervers, imaginaţia lui în materie de erotism nu are limite, visând cu ochii deschişi de pildă şi la un menage a trois: „ne place fără s-o cunosc/pentru ea şi cu mintea ţin post/m-apropii cu bun simţ de căsnicia lor/ce creşte-n spirală/prieten m-aş vrea cu soţu ei/s-avem multe-n comun în trei/(e testu la care am căzut şi se repetă)/iubita noastră-i raza ra/pe google o găsiţi cu sânii-i văzătoare/trezindu-ne din somn şi aşteptare”. Lirismul lui Marian Oprea se află pe linia subţire dintre naivitatea genuină candoarea bine jucată ca-n această scrisoare de dragoste: „am găsit poza ta/şi o vedere din Galvestou’s/cu câteva rânduri/nu mai ştiu nimic/despre tine/o urmă ştearsă-i viaţa mea/într-un tricou negru/te sprijineai/de un zid melancolic/în stânga (îţi atârna) umbra/mai încolo oceanu/şi magnolii în floare/un bărbat te-a filmat/din când în când/poate că te priveşte/nu mai ştiu nimic/despre tine/mă cuprinde ciuda/resemnarea/şi doru”. Marian Oprea este un simpatic cântăreţ al iubirii în aspectele ei „vinovate”.

Niciun comentariu: