miercuri, 18 noiembrie 2015

Poem de Cezar Ivănescu

        În iulie 1996, ajuns eu redactor-șef la revista Calende, prima rubrică pe care am croit-o a fost una de primă pagină intitulată Autograf, unde un poet chiar colabora cu o poezie scrisă de mână. Prim colaborator a fost Cezar Ivănescu care a scris poemul de mai jos la cererea mea, apoi l-a pus și pe muzică. Cum este el un poet mare și uitat, fiind el în timpul vieții un om dificil, reproduc aici excelentul poem:

                                                  Jeu d-Amour
                                                 (Eu însumi)

!eu însumi cu-mpletitele frânghii
și lanțuri bune viața mi-am legat
precum odinioară în câmpii
în iarba verde caii pe-nserat,

în zori când soarele se înălța
copitele la cai le dezlegam,
prin roua nopții care strălucea
ca îngerii sfioși îngenuncheam!

!frânghii de aur, lanțuri de argint
azi mi-au străpuns adânc în carnea grea,
cu aurite răni azi mă mai mint
rană de aur tinerețea mea!

!să mai fiu tânăr, liber ca un lup,
că mâna sfântă mă va dezlega
să-mi scot din închisoare-acestui trup
angelic sufletul care-mi murea?

Niciun comentariu: